Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu
Edycja bibliofilska; wymiary tomu: 30,5×41,5 cm

Kolekcjonerskie wydanie dwutomowe (I tom z 1873 r. zawiera 24 księgi Starego Testamentu, II tom z 1874 r. – 23 księgi Starego i 27 ksiąg Nowego Testamentu) oprawione w dwie grube deski drewniane obciągnięte ręcznie barwioną skórą i bogato tłoczone wraz ze złoceniami. Pismo Święte w tłumaczeniu ks. Jakuba Wujka, do dziś uznawanym za perłę języka polskiego. Wydanie wzbogacone niezwykłymi ilustracjami  Gustawa Doré – francuskiego artysty, którego grafiki, utrzymane w konwencji z pogranicza romantyzmu i realizmu, zdobiły karty m.in. „Gargantui i Pantagruela”, „Boskiej Komedii”, czy „Don Kichota”. Biblia to dzieło jego życia – zawiera 230 rycin, kilkaset misternych ornamentów i finalików.

Komplet biżuterii od Katarzyny Groniec
Naszyjnik i bransoletka z perłami

Całość wykonana jest ze skórzanych, czarnych, plecionych rzemyków. Pośrodku naszyjnika, jak i po dwóch końcach bransoletki znajdują się białe perły okalane srebrem (próba 925). Naszyjnik ma regulowane zapięcie. Bransoletka typu spiralnego dostosuje się do każdej grubości ręki.
Biżuterię przekazała Katarzyna Groniec – polska aktorka i piosenkarka. Jej pierwszą poważną sceną były deski Teatru Buffo, w którym przez 9 lat grała w musicalach autorstwa teamu Józefowicz – Stokłosa. Jej aktorski i muzyczny talent podziwiać mogli także bywalcy stołecznych teatrów Ateneum i Roma oraz Capitol we Wrocławiu. Wydała 8 autorskich płyt. W jej muzycznej karierze jest także toruński akcent, gdyż producentem pierwszej płyty Katarzyny Groniec zatytułowanej „Mężczyźni” był Grzegorz Ciechowski. Charyzma, liryka i teatralne występy to cechy, które wyróżniają artsytkę na polskiej scenie muzycznej.

Matka Boża Ostrobramska – Krystyna Szalewska
Akwaforta ręcznie kolorowana pastelami, ozdobna drewniana rama w kolorze brązowym o wymiarach 79 cm x 91 cm, aksamitne passe-partout w kolorze butelkowej zieleni

Wyjątkowe dzieło zachwycające precyzyjnością wykonania i ilością detali. Matka Boska na obrazie ukazana została w złotych, bogato zdobionych szatach. Głowę postaci okala nie zwykły nimb, ale słońce promieniujące na szerokość całego obrazu. Pomiędzy promieniami zostały wplecione gwiazdy, a pod obrazem umieszczono księżyc – atrybuty Matki Boskiej.
Krystyna Szalewska jest znaną i cenioną graficzką, podziwianą za lekkość i precyzję swych kompozycji. Na szeroki wachlarz prac artystycznych artystki składają się obrazy olejne, akwarele, rysunki, collage i grafiki. Większość z nich to kompozycje niezwykle subtelne, delikatne w wyrazie, jednobarwne lub w pastelowych tonacjach kolorystycznych, utrzymane w nurcie „realizmu fantastycznego”. Oprócz pejzaży, częstymi tematami dzieł są Madonny, wizerunki kobiet, a także bajkowe stwory. Artystka stylizuje swe prace, tworząc ulotny, niepowtarzalny klimat rozmarzenia, melancholii za pomocą bogactwa subtelnych linii w dekoracyjnych układach.

Stolik gerydon
Antyk, wiek XIX, wysokość stolika: 87 cm

Stoliki typu gerydon rozpowszechnione zostały w okresie baroku i rokoka (modne głównie w XVI i XVII w. we Włoszech i Francji), jako reprezentacyjna podstawa pod wazę, świecznik, kwiaty, a w późniejszym okresie jako mały, podręczny mebel gabinetowy. Stolik wykonany w stylu Ludwika XVI charakteryzują antyczne formy: proste i symetryczne mimo wielu zdobień i rzeźbień, zaś ornamenty nawiązują do renesansu. Przedmiot ma formę ozdobnego (profilowanego) słupka z drzewa różanego. Blat stolika, wiązanie oraz podstawa zdobione są ornamentami wykonanymi z mosiądzu. Dodatkowo wiązanie i podstawa upiększone zostały porcelanową, malowaną rozetką – na malowidle widoczny jest motyw kwiatowy i królują żywe, intensywne barwy (niebieski, żółty, zielony, różowy, fioletowy). Stolik wsparty jest na czterech toczonych nogach (kwadratowych w przekroju) zdobionych wzdłuż wzorami ze złoconego mosiądzu. Każda nóżka zakończona jest stopką wykonaną także ze złoconego mosiądzu, co świadczy o tym, iż jest to mebel luksusowy. Umocowane do podstawy kółka ułatwią ustawienie i przestawianie stolika.

Ubieranie Panny Młodej – Leonard Stroynowski (1858-1935)
Olej na płótnie, rama w kolorze złotym o wymiarach 118 cm x 100 cm

Obraz o tematyce ludowej przedstawiający scenę tradycyjnego ubierania panny młodej przez druhny. Leonard Stroynowski naukę malarstwa rozpoczął w Żytomierzu, następnie studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych m.in. u Jana Matejki, Feliksa Szynalewskiego, Władysława Łuszczkiewicza i Floriana Cynka. Malował sceny rodzajowe, portrety, pejzaże oraz obrazy o tematyce religijnej: jego prace znalazły się w licznych kościołach Królestwa, Galicji, Wołynia i Ukrainy, m.in. w Staniątkach, Krośnie, Złoczowie. Był autorem obrazu ołtarzowego w kieleckiej bazylice katedralnej, gdzie w 1898 r. wraz z innymi krakowskimi artystami wykonywał polichromię wnętrz. Znany jest również jako autor projektu mozaik wykonanych w 1922 r. dla kościoła konwentualnego jezuitów w Krakowie.

Szlachcic (muszkieter królewski) w stajni – Louis Debras (1820-1899)
Olej na płótnie, bogato zdobiona złota rama o wymiarach 82 cm x 75 cm

Całopostaciowy portret muszkietera królewskiego w tradycyjnym stroju wykonany przez Louisa Debrasa – malarza francuskiego urodzonego w 1820 r. w Peronne. Malarstwa uczył się w prywatnej szkole Augusta Dehaussy. W 1874 r. brał udział w pierwszej wystawie impresjonistów w atelier fotografa Nadara. Wiele lat spędził w Hiszpanii, gdzie wystawiał swoje prace w Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych św. Ferdynanda w Madrycie. Debras malował sceny rodzajowe, martwe natury, pejzaże, portrety oraz sceny historyczne.